Zo werk ik

We kunnen er niet bovenover. We kunnen er niet onderdoor. O nee! We moeten er wel dwars doorheen!

(uit: Wij gaan op berenjacht, Helen Oxenbury & Michael Rosen, Uitgeverij Gottmer, Haarlem, 1989)

Persoonlijk contact

Ik geloof in persoonlijk contact, zeker in de beginfase van een creatief proces. Graag start ik een samenwerking met een nieuwe opdrachtgever daarom met een kennismakingsgesprek. Vervolgens ga ik zelfstandig aan de slag. Regelmatig overleg over inhoud en proces (telefonisch, per e-mail of face-to-face) vind ik belangrijk. Zo houden we grip op het werk, kunnen we elkaar tijdig bijsturen en houden we invloed op het resultaat van de opdracht. Afhankelijk van de opdracht werk ik ook graag op locatie.

Heldere communicatie

Ik geloof in openheid, zowel in mijn privéleven als in mijn werk. Heldere en eerlijke communicatie over opdrachten, duidelijke afspraken over tijd, geld en kwaliteit en betrouwbare informatie over de voortgang van een project vind ik daarbij erg belangrijk.

Samen is beter (en leuker!) dan alleen

Ik geloof in samenwerking. Graag werk ik in een team, ieder met zijn eigen expertise en creativiteit. Daarbinnen vind ik het prettig om zelfstandig mijn eigen opdracht uit te voeren. Ik werk graag vanuit mijn thuiskantoor, maar vind het fijn en soms noodzakelijk om ook bij de opdrachtgever op locatie te werken. Daarnaast heb ik een groot netwerk, dat ik met veel plezier en enthousiasme onderhoud. Samen weten we meer!

Altijd op de hoogte

Ik geloof in ‘levenslang leren’. Niet alleen voor de eindgebruikers van mijn lesmateriaal en de lezers van mijn teksten, maar ook voor mezelf. Daarom bezoek ik regelmatig beurzen, congressen, studiedagen, workshops en cursussen en lees ik graag vakliteratuur over onderwijs, taal en kinder- en jeugdliteratuur. Maar het meeste leer ik in de klas, tussen leerlingen en leerkrachten/docenten. Daarom probeer ik elke maand terug naar de schoolbanken te gaan: op schoolbezoek! (zie voor meer informatie: Schoolbezoeken)